ВЕСИЋ: ДО КРАЈА ГОДИНЕ ПОЧИЊЕ ГРАДЊА ПРВИХ СТАНИЦА МЕТРОА
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије Горан Весић, изјавио је данас да се очекује потписивање уговора о изградњи депоа будућег метроа у Београду, као и да би до краја године требало да почну да се граде и прве станице на Бановом брду.
На Макишком пољу у току су радови на насипању терена за изградњу главног депоа, а Весић подсећа да су први радови почели у децембру 2021. године, као и да је рок за насипање 2024. година.
"Али, већ је на неким деловима насипање завршено и очекујемо потписивање уговора о изградњи депоа. Када се заврши насипање, почиње да се гради депо у којем ће бити смештени сви возови", рекао је Весић.
Копање тунела за прве две линије метроа требало би да почне 2025. године, а планиране су три линије: Макиш - Миријево, Миријево - Бежанија и Бежанија - Бањица.
Првобитно планирана станица Мањеж биће сада близу Славије у Краља Милана, док ће раније планирана станица у Макензијевој бити у Карађорђевом парку, где ће имати везу са станицом Београд воза, па ће ту бити омогућено преседање.
"На линији два имали смо две станице, Блок 18 и Сава Центар, али сада се пројектује нова станица, уместо те две, и она ће бити на углу Улице Владимира Поповића и Булевара Зорана Ђинђића. И станица код Арене, померена је ка Улици Антифашистичке борбе", прецизирао је Весић.
Прва линија требало би да буде готова 2028. године, а друга 2030.
"Када Београд воз буде продужен до Сурчина, до Националног стадиона и аеродрома, као и до Обреновца, и када будемо увели више полазака из Лазаревца, Сопота, Младеновца и Барајева и када почну да раде прве две линије метроа тада ћемо имати више од 80 одсто јавног превоза који ће бити на шинама", навео је Весић.
Весић је истакао да се очекује да до краја године почне изградња првих станица метроа на Бановом брду.
"Ту је најтеже, јер је ту стенска маса, која је најтежа и најзахтевнија и зато ће се те станице прве радити", појаснио је Весић.
Бизнис менаџер у компанији Пауер Чајна, која изводи радове на насипању терена, Јун Фанг изразио је уверење да ће тај посао бити завршен и пре рока, односно пре децембра 2024. године, додајући да је сваки дан ангажовано око 200 радника, који дају све од себе да испуне београдски сан о метроу.
Изградња Београдског метроа највећи је инфраструктурни пројекат у престоници, вредан 4,6 милијарде евра.
Извор: Танјуг