ВЕСИЋ: ОТВАРАМО ЗАЈЕДНИЧКЕ ЖЕЛЕЗНИЧКЕ СТАНИЦЕ
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је заједничке железничке станице са Северном Македонијом, Црном Гором и Мађарском што ће, како је навео, битно убрзати промет путника и робе.
"Имаћемо заједничку теретну железничку станицу тако да возови више неће стајати на граници већ ће се прегледи вршити у Табановцима. Половином маја у Бијелом Пољу отворићемо заједничку железничку станицу са Црном Гором тако да возови више неће стајати на граници већ ћемо у Бијелом Пољу имати царину и полицију, и српску и црногорску и све ће се обављати на једном месту”, рекао је Весић.
Он је рекао за "Euronews" да је на сличан начин са Мађарском договорено да заједничка железничка станица буде у Сегедину за воз Сегедин-Суботица који, како каже, креће у октобру.
У Сегедину ће се вршити царинска и пасошка контрола те ће одатле воз без стајања улазити на територију Србије.
Весић је навео да ће брза пруга између Београда и Будимпеште бити завршена 2025. године и додао да ћемо ми наш део те пруге завршити до 2024. године.
"Урадили смо 75 километара до Новог Сада, а сада радимо 108 километара између Новог Сада и Суботице. Када будемо завршили наш део брзе пруге, Мађари завршавају својих око 150 километара у 2025. години, пробни период траје шест месеци и почеће да ради брза пруга између Београда и Будимпеште”, рекао је Весић.
Навео је да се од Београда до Новог Сада сада стиже за 35 минута, да ће се до Суботице стизати за сат и 12 минута, а до Будимпеште за око три сата, те да је са мађарском страном договорио да гранични прелази буду на железничким станицама.
"Биће у Београду, Новом Саду, Суботици и Будимпешти, што значи да када воз крене из Београда нема пасошке контроле и улазите право у центар Будимпеште”, рекао је Весић.
Између осталог, рекао је да очекује да ћемо већ од јула имати интегрисану наплату путарине са Северном Македонијом, а врло брзо и са Хрватском.
"То значи да ћете, ако користите електронску наплату путарине, морати да таг уређај вежете за платну картицу и моћи ћете потпуно слободно да идете са српским тагом кроз Северну Македонију који ће вам на свакој наплатној рампи радити, а путарина ће се наплаћивати са платне картице и нећете имати нигде стајање”, објаснио је Весић.
Додао је да ће они који имају таг Северне Македоније на исти начин моћи да путују кроз Србију.
Весић је рекао да се о томе воде преговори и са Хрватском, да ће се у то укључити и Албанија, те да се разговара и са Грчком.
Говорећи о изменама Закона о планирању и изградњи, навео је да ће тим изменама, између осталог, бити обавезно да на одређен број паркинг места у згради мора да буде паркинг место са електричним пуњачем, док ће у пословним објектима бити више таквих паркинг места.
"Кроз јавну расправу, добили смо предлог који смо прихватили, а то је да уводимо обавезу да све пумпе на одређеном броју места за точење имају тачан број електричних пуњача", рекао је Весић.
Истакао је да је циљ да на путевима до краја године буде најмање 100 нових пуњача јер, како каже, Србија мора да се прилагоди трендовима који постоје у свету.
Министар Весић се осврнуо и на националну авио компанију Ер Србија и рекао да та компанија прошле године није добила ниједан динар субвенција, а да не постоји скоро ниједна земља која не субвенционише свог авио превозника.
Навео је да је о пословању Ер Србије разговарао и са министарком инфраструктуре Словеније Аленком Братушек, током посете тој држави ове седмице.
"Колегиница Братушек ми је рекла да питам Ер Србију да се јави на тендер који Словенија даје пошто је словеначки авио превозник банкротирао и они сада субвенционишу стране авио превознике да возе из Љубљане према другим земљама. То значи да Ер Србија може да се јави да на пример има линију Љубљана-Париз и да добије субвенцију од Словеније", рекао је Весић.
Значи у Словенији је у реду давати субвенцију, али није у реду у Србији и онда вам неко каже дајете субвенцију Ер Србији, запитао је Весић.
"Давали смо докле је требало, као и скоро све земље света. Прошле године Ер Србија није добила ниједан једини динар субвенција из буџета”, рекао је Весић и питао где су сада они критичари тадашњег премијера Вучића који су га нападали због гашења губиташа ЈАТ Ервејс и стварања нове авиокомпаније Ер Србија.
Било би лепо да сада, када је Ер Србија једна од најуспешнијих европских регионалних компанија, кажу да је Вучић био у праву, закључио је Весић.
Извор: Танјуг/Euronews Serbia